söndag 18 augusti 2013

Bockajakten (uppföljning pass 4)

Kort efter det förra inlägget började det hända saker i skogen...

Samma älg ekipage från morgonen kom och beslöt sig för att stanna på det lilla hygget bakom min rygg.

På min högra sida kunde jag snart se en rödbrun skugga skymta till och en titt med kikaren visade get med killing.

Ett knak på min vänstra sida och kunde där konstatera ytterligare ett hondjur.

Tiden går genast mycket fort och träsmaken i baken känns inte så farlig i alla fall.

Skymningen börjar falla när jag hör prasslande framför mig. Upp med kikaren och skymtar genast en 6-taggare som står och skrubbar hornen innan han lägger sig ned. Med bocken i kikaren lockar jag för att se om det blir någon reaktion och jag vet inte om jag bara tänker eller om jag säger något högt men bocken som ligger ner är dyr still fast ca 20 m bakom tittar en bock till fram och bara av vad jag ser (jämförelse vis) så borde detta vara GULD bocken!

Snabbt försvinner den ur kikarsiktet och jag inser att tiden har sprungit iväg... Det är mörkt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar